Köksmontering.

Nu har vi börjat försöka oss på att montera in köket. Det började väldigt bra med tre överskåp som satt som ett smäck på mindre än en timme. Vi var hur nöjda som helst och jag började direkt fantisera om hur snabbt vi skulle bli klara och hur fint allt skulle bli, men jag fick snart klart för mig att det inte skulle gå så lätt som jag trodde, som vanligt stötte vi på problem..... 
Dagen började med att Jonas och pappa skulle trä igenom en vattenledningsslang som ska gå upp genom den redan isolerade väggen i köket upp till toaletten. Den där slangen är stel som en pinne och den ville verkligen inte dit den skulle, slangen fastnade i allt möjligt där inne i väggen, så det tog en jäkla tid men till slut så var allt på plats. De resterande överskåpen gick faktiskt rätt bra att sätta in.
Snart är det dags för underskåpen. Men först ska Jonas bygga en sockel i trä 170x45 att ställa skåpen på.
Det blir nice.
   
  Louise hjälper mig att måla andra varvet innan köksmonetringen

Kommentarer
Postat av: Linn

Åh så kul att sätta upp köksstommarna, då börjar verkligen rummet ta form.

Ja, du får se till att komma förbi nån dag!

2009-04-14 @ 20:58:11
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad roligt att följa eran husrenovering :) Hoppas ni kan flytta in i sommar, då ska jag komma och hälsa på :) Kul att höra från dig! Kram

2009-04-15 @ 22:19:33
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0